Prostia

Haideti sa oprim "Prostia" printr-un Share

Diverse

Ce români vor primi voucherul de energie în valoare de 1.400 de lei și de ce documente au nevoie. Suma va fi acordată în două tranșe




Guvernul a decis să acorde un ajutor pentru persoanele care întâmpină dificultăți în achitarea facturilor, motiv pentru care va acorda voucherul de energie în valoare de 1.400 de lei.

Voucherul de energie electrică, în valoare de 1.400 de lei, va fi acordat în două tranșe, iar prima jumătate urmează să ajungă la persoanele eligibile, în luna februarie.

Ce persoane vor primi voucherul de energie electrică


Voucherele de energie vor fi acordate pentru fiecare loc de consum vulnerabil/gospodărie vulnerabilă din punct de vedere financiar, iar prima jumătate va ajunge în luna februarie, a doua va ajunge în luna septembrie.

Voucherele vor putea fi utilizate pentru plata: energiei electrice, a energiei termice centralizate pe gaz, a buteliilor, a lemnelor pentru foc, a păcurei, a paleților și a materialelor de încălzire.

Ajutorul va putea fi folosit până pe data de 31 decembrie 2023 și, conform Ordonanței nr. 166/2022, de ajutorul de 1.400 de lei vor beneficia:




Pensionarii din sistemul public de pensii/ pensionarii care se află în evidența caselor de pensii sectoriale/ beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special a căror vârstă este cel puțin egală cu 60 de ani și ale căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 de lei,

*Pensionarii care au pensie de invaliditate, a căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 de lei, indiferent de vârsta pe care o au,
,*Persoanele care sunt încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu și care au venituri proprii lunare mai mici sau egale cu 2.000 de lei,
*Familiile care primesc alocație de susținere a familiei,
*Familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la venit minim garantat.



Documentele de care este nevoie

Conform lui Marcel Boloș, ministrul Fondurilor și Proiectelor Europene, „Acest certificat de validare a datoriilor este specific numai pentru încălzirea în sistem centralizat. Pentru căldura de la bloc avem peste 190.000 de asociații de proprietari.

E nevoie de trei documente: cartea de identitate, cardul de energie și acest certificat de validare a datoriilor, care se prezintă oficiantului poștal. Se eliberează apoi o dovadă privind operațiunile de servicii de mandat poștal”.

Plata facturilor prin intermediul voucherelor se poate face prin intermediul poștașului sau direct la oficiul poștal. În cazul persoanelor care aleg prima variantă, Poșta Română va trebui să opereze plățile către furnizorii de energie.



















Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îl DISTRIBUI și pentru PRIETENII tăi!
Tine-ti familia si prietenii informati!

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: Paypal







Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *