Mafia patronilor de firme de taximetrie, zguduită din temelii de Uber! Schemele financiare prin care câțiva afaceriști s-au îmbogățit din munca taximetriștilor – FOTO



Începutul lunii februarie a adus un nou val de proteste din partea firmelor de taximetrie din România împotriva platformelor moderne care oferă servicii de ridesharing în întreaga lume. Aproape 200 de mașini echipate taxi au fost staționate în cursul zilei de miercuri, 12 februarie, de-a lungul străzii Palat.








Acțiunea organizată între orele 10-13 s-a făcut în semn de protest față de companii precum Uber, Bolt, Clever, Yango, care practică transport de persoane prin intermediul unor aplicații online. La nivelul Iașului sunt emise aproximativ 1.800 de autorizații taxi, iar la protestul de ieri au participat aproape 200 de persoane, majoritatea angajați la firmele de taximetrie din Iași.







Cele mai multe taxiuri din oraș aparțin firmelor Eurotaxi, Taxi For You, Lux Taxi, Parma, Delta Taxi și Auto Wad, firme care au fost acuzate și chiar sancționate de Consiliul Concurenței al României că au pus monopol pe piața din Iași, asta prin majorarea artificială a tarifelor practicate către clienți. Chiar și în aceste condiții de tarife majorate „din burtă”, aceste societăți private controlate de personaje controversate raportează an de an pierderi sau câștiguri infime către ANAF, iar acest lucru se răsfrânge direct în bugetul public.




loading…
loading…




Controversatul afacerist Mircea Manolache, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România COTAR – filiala Iași, a fost cel care a instigat cei aproape 200 de șoferii de taxi din Iași să iasă în stradă pentru a protesta împotriva firmelor de ridesharing, principalul motiv fiind acela că firmele de taxi din Iași plătesc taxe și impozite consistente către bugetul statului, iar cele de ridesharing nu.




„Orice transportator trebuie să funcționeze în baza unei autorizații. Ordonanța 49, articolul 21, care spune clar că activitatea de transport alternativ se face în condițiile legii 38. Adică, orice persoană de transport, fie persoană independentă, Asociație Familială, Persoană Fizică sau SRL trebuie să aibă la bordul mașinii aparat fiscal, casă de marcat. Bugetul are nevoie de bani, vrem să-i oprim pe cei care fac evaziune fiscală”, a spus Mircea Manolache, președintele COTAR Iași.







Nimic mai fals însă, având în vedere faptul că majoritatea operatorilor raportează un profit infim de doar câteva mii de lei pe an sau chiar pierderi, asta pentru a evita plata impozitelor și taxelor integrale către stat. Mai mult, începând cu 1 februarie, transportatorii Uber, Bolt, Clever sau Yango sunt obligați să dețină un atestat de transport, iar toate veniturile obținute în urma transportului alternativ vor fi automat impozitate. Practic, dacă banii sunt încasați direct de la pasager, numerar sau card, operatorul de transport alternativ are obligația să utilizeze un aparat de marcat electronic fiscal. Apoi, acesta are obligația să emită un bon fiscal pasagerului, precum și factura la solicitarea acestuia.


Pierderi și profituri infime raportate de firmele de taxi la ANAF
În spatele mafiei taximetriei create în municipiul Iași sunt făcute o serie de scheme financiare care aduc profituri uriașe doar pentru un cerc restrâns de persoane, iar printre aceștia nu se află și șoferii de taxi nevoiți să muncească de dimineața până seara pentru a-și câștiga existența. Poate cea mai mare nemulțumire a lui Mircea Manolache, patronul grupului de firme Parma, este faptul că șoferii de ridesharing au luat fața firmelor care, pănă la venirea Uber sau Bolt, au avut monopol pe piața de transport de persoane. La nivel național sunt 15.000 de utilizatori. Asta înseamnă aproape un milion de euro încasări zilnice. Orice agent economic care acționează pe raza județului sau a țării este nevoit să plătească TVA, impozit pe profit, carte de muncă și toate celelalte taxe care sunt prevăzute în Ordonanța 49.


Concret, conform ultimelor raportări fiscale, cele mai importante firme care efectuează transport în regim de taxi pe raza municipiului Iași au raportat următoarele câștiguri pe anul fiscal 2018: Imbat – Delta Taxi SRL – profit de 14.024 lei; Lux Taxi SRL – pierdere de 7.842, Auto Wad RD SRL – profit de 298 lei; Euro Taxi Iași SRL – profit de 197.657 lei, RVR Taxi SRL – profit de 8.756 lei, Unreal SRL – pierdere de 2.476 lei; Parma – Tax SRL – profit de 66.422 lei.

Șeful taximetriștilor din Iași trăiește în lux, dar raportează pierderi la stat
Întrebat ce sumă au plătit firmele sale de taximetrie către bugetul statului în ultimul an, Mircea Manolache a ocolit răspunsul, iar la insistențele reporterilor a trântit un răspuns din senin:





Prima firmă importantă a lui Mircea Manolache și în care încă mai figurează ca acționar este Parma Tax SRL, care a avut mai mereu o medie de 6 angajați. Parma Tax SRL a fost înființată în anul 1998, iar în cei aproape 20 de ani de activitate, compania controlată de Mircea Manolache abia că a raportat un câștig cumulat de 5 mii lei, iar asta în două decenii.

Practic, în perioada 1999-2017, societatea a raportat o pierdere de 175.147 lei și un profit de circa 180.675 lei, asta în condițiile în care abia în anul 2017, Parma Tax a raportat la autoritățile fiscale un profit de 36 mii lei. Parma Tax a raportat cifre de afaceri anuale cuprinse între 250 mii lei și 500 mii lei. Conform listei emise de Primăria Municipiului Iași privind transportul în regim taxi, Doina Manolache, soția acestuia, deține 99 de autorizații, prin intermediul a două societăți, care la rândul lor înregistrează în mod oficial pierderi importante.

Pierderi pe bandă rulantă
Cumulat, cele trei firme controlate de familia Manolache, printre care și Alex Trans Invest și Delcar, prin intermediul cărora este manipulată o bună parte din piața transportului în regim de taxi din Iași, au înregistrat o pierdere de aproape 1,7 milioane de lei. În aceste condiții, unde sunt munții de bani pe care spune Mircea Manolache că îi aduce anual bugetului statului? Manolache a susținut sus și tare faptul că Uber nu plătește TVA-ul pe comisionul de 25 la sută și nici impozitul de 16 la sută pe profit. Însă toate tranzacțiile realizate prin Uber sunt înregistrate automat în mod digital, sunt realizate prin bancă și implicit fiscalizate. După fiecare cursă, clientul UBER primește pe mail factura fiscală pentru valoarea integrală a sumei plătite.

S-a pus monopol și s-au majorat prețurile artificial în Iași
Consiliul Concurenței al României a realizat un control în urmă cu un an și jumătate privind activitatea taximetriei din Iași. Au fost controlați cei 7 operatori de taximetrie din Iași, iar concluziile au fost clare: cei 7 au instaurat monopol pe piața transportului în regim de taxi. În consecință, operatorii au fost și amendați cu sume importante.

În 2018, tariful pe kilometru, pe timp de zi, a fost majorat la 2,4 lei, iar cel de noapte la 2,69 lei.

BZI este alături de taximetriștii ieșeni
Cotidianul BZI este alături de taximetriștii din Iași și își asumă rolul de a demasca abuzurile la care sunt supuși aceștia din partea unor indivizi care au pus mâna pe sute de licențe cu ajutorul autorităților. BZI este alături de taximetriștii din Iași, oameni care muncesc de dimineață până seara pentru câteva zeci de lei pe zi. Așteptăm și în continuare informații despre abuzurile la care sunt supuși taximetriștii, la adresa de mail sesizaritaxi@bzi.ro sau stiri@bzi.ro. Îi asigurăm pe taximetriștii din Iași că vom fi alături de ei în războiul cu patronii care-i umilesc.
Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îl DISTRIBUI și pentru PRIETENII tăi!
Tine-ti familia si prietenii informati!

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: Paypal







Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *