Schimbari la concediul medical! Decizia luata de Ministerul Muncii
Guvernul a adoptat astazi o ordonanta de urgenta care schimba prevederile pentru acordarea de concediu medical.
Astfel, certificatele de concediu medical eliberate în perioada starii de urgenta, pentru cazurile de accident de munca sau boala profesionala, se transmit caselor teritoriale de pensii prin posta sau prin mijloace electronice, potrivit digi24.ro.
Nu este nevoie de avizarea concediului medical pentru recuperarea unor indemnizatii
Ordonanta mai prevede ca pentru recuperarea indemnizatiilor reglementate de Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, în perioada starii de urgenta, nu mai este necesara avizarea certificatelor de concediu medical de catre casele teritoriale de pensii, pentru cazurile de accident de munca de catre directiile de sanatate publica si pentru cazurile de boli profesionale sau medici de medicina muncii pentru cazurile de trecere temporara în alt loc de munca sau reducerea timpului de munca.
Reglementari noi si pentru pensiile de urmas
Ordonanta mai prevede ca, pe perioada instituirii starii de urgenta, în cazul persoanelor care beneficiaza de pensie de invaliditate, respectiv de pensie de urmas, se suspenda termenele si procedurile pentru revizuirea medicala. Aceasta suspendare înceteaza în 30 de zile de la finalizarea starii de urgenta
Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îl DISTRIBUI și pentru PRIETENII tăi!
Tine-ti familia si prietenii informati!
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.